KARDEŞLER LOKANTASI- KEMERBURGAZ

Son yıllarda İstanbul'un en popüler lokantalarının başında Kemerburgaz'daki Kardeşler geliyor. Esnaf lokantaları geleneğini devam ettiren lokantada özellikle öğlen 12.00-13.00 arasında yer bulmanız çok zor. Sloganı bile güzel "Burada sınıf farkı yok"... gerçekten de uzun masalarda her sınıftan insan yer bulduğunda yan yana yemek yiyor. Servisi çok hızlı ve garsonlar güler yüzlü. Ben 2-3 sefer gittikten sonra en objektif değerlendirmeyi yapabileceğimi düşündüm. Esnaf lokantası olmasından dolayı değerlendirmeye sulu yemeklerle başlayalım. Buranın en meşhur yemeği kimilerine göre döner kimilerine göre kurufasulye. Fasulye bana göre de çok iyi ama diğer sefer denediğim nohudu da en az onun kadar beğendim. 



Çorba ile başlamak isterseniz çeşit çok ama ben kelle paça tavsiye ederim. Sakatat ile işim olmaz diyenlere ise tavuk suyu çorba öneriyorum. İçinde bol et ve lezzet mükemmel. Bulursanız yani aslında kalmışsa kaçırmamanız gereken lezzet bence fırın makarna. Her ne kadar üstat Milör lapa gibi bulsa da ben her defasında beğenerek yedim. Kuru ve nohudun en önemli yancısı pirinç pilavı da standardın üstünde. Sulu yemekler her gün değişebiliyor ama Çiftlik Kebabı ve İzmir Köfte tercih edebilirsiniz. Ciğer Sarma denemedin henüz ama gözüm kalmadı değil. Arnavut ciğeri 
ise yumuşak ve lezzetli. Buranın en önemli ve en çabuk tükenen yemeklerinden birisi de yaprak dolması. 


Gelelim dönere; Bence İstanbul'da benim klasik ilk 3 sırayı zorlayan (Asım Usta- Bayramoğlu-Şahin Usta) tek yer Kardeşler Lokantası. Tamamen dana etinden yapılan ve marinasyonu çok özel olan döner gerçekten enfes. Döneri isterseniz sade, isterseniz pilav üstü yiyebilirsiniz ama ben ne zaman döner için gitsem tercihim "Kamyoncu Usülü" yemek oluyor. Ne demek? diye soranlara açıklayayım. Aslında basit: Pilav üstü kurufasulye üstüne porsiyon döner... Bir kere deneyin çok beğeneceksiniz. Hem döner mi yesem? Kuru mu yesem? diye tercih yapmak zorunda kalmazsınız. Döner için bile gidilir buraya. 



Yemekten sonra tatlı için yeriniz kaldıysa üç çeşit tatlı sizi bekliyor olacak. Keşkül sevenler (Ben sevmem) buranın keşkülünün üstüne olmadığını bana söylediler. Sütlaç harika tavsiye ederim Kemalpaşa ise şerbeti kıvamında ve lezzetli. Bütün tatlılar üzerinde bolca fındık ile servis ediliyor. 



Fiyatlar mahalle arası esnaf lokantası gibi değil biraz üstünde ama çok da pahalı değil. Yemekten sonra vaktiniz varsa meydandaki tarihi kahvede bir Türk kahvesi içmenizi tavsiye ederim. 


2 yorum:

  1. Üstad Milör Knorr reklamında oynamış. Bundan gayrı söylediklerinin hükmü yoktur nazarımda. Reklam jübilesi olsun. Satış kaygısıyla kuzudan danaya dönenlere, salataya mısır koyanlara laf ederken, çiftlik tavuğu yemezken ve gittiği mekanlarda kendisi için hazırlanan tavuk yemeklerine elini bile sürmezken, “baharatların uyumu ve dengesi nefis” diyen bi üstadın jübile zamanı gelmiştir. Ona o reklamı kabul ettiren halet-i ruhiyenin makarnanın lapalığı konusunda şaşırtmış olma ihtimali söz konusu.

    YanıtlaSil
  2. Geçenlerde yolum düştü ve aklima sizin yorumlariniz geldiginden buraya ugradim.temiz ve guzeldi. Bulgur pilavi nohut, doner ve enginar tattim. Fakat doneri bence ust siralari zorlayacak durumda degil. Cok kuruydu. Nohutu ve enginari guzeldi.
    Size yesilyurt carsida bulunan kardesler lokantasina gidip doner ve herhangi bir sulu yemegini yemenizi tavsiye ediyorum. Yolunuz duser ise Silivri merkez et lokantasinda ise köfte yemenizi tabsiye ediyorum.

    YanıtlaSil