KARADENİZ DÖNER (ASIM USTA) - BEŞİKTAŞ

Ben Beşiktaş'ta doğdum ve 30 yıl aynı evde yaşadım. Çocukluğumdan beri gitmeyi sevdiğim hala da sık sık ziyaret ettiğim Karadaniz Döner salonunda yediğim dönerin lezzetini de hala başka yerde bulamadım. Aslen Rize'li olan Asım Usta'nın yoğun işine rağmen gelen müşterilerle yaptığı tatlı sohbet ve güleryüzü ise buraya gitmek için önemli bir neden. Son dönemde yazılan çizilen haberlerle çok popüler olan bu dönerciye ben ilk olarak 34 yıl önce ayak bastım. O zamanlar mahallede ya da Abbasağa Parkında top oynamaktan başka düşüncemiz yoktu. Güzel günlerdi, güzel insanlar vardı, yobazlık, zontalık bu kadar başını alıp gitmemişti. Aslında ben 14-15 yaşlarındayken buradaki favorim döner değil harika kıtır kıtır lahmacundu ( hem daha ucuzdu) ama lahmacun için gereken odun fırını binada bir yangına sebep olunca yaklaşık 7-8 yıl önce kaldırıldı ama hala elektirikli fırında pide yapıyorlar. Cebimizde para olduğunda ise yarım ekmek arası döner ziyafet gibi gelirdi.



Çocukluk hatıraları demişken bundan 15 sene kadar öncesine kadar bana ismimle değil de "Kaptan" olarak seslenmelerini hala anlam veremedim. Öyle ki Asım Abi başta olmak üzere garsona kadar "Kaptan aşağı kaptan yukarı" şeklinde gittik geldik. Neyse bir ara unutmazsam sorarım. Personel benim çocukluğumdan bu yana değişmedi. Mekan dar ve 3 katlı yer bulursanız şanslısınız bulamazsanız son dönemde olduğu gibi sokakta taburelere talim...Ben en eski müşterilerden biri olduğum için dönerin tadının 30 yıldır değişmediğini söyleyebilirim. Asım Usta döneri ilk taktığında devasa boyutta olan döner "Acaba nasıl bitecek" sorusunu akla getirse de saat 17.00 gibi giderseniz dönerin yerinde yeller estiğine şahit olursunuz.



Ben önce buranın kendine özgü Ezo Gelin çorbasından az içerek yemeğe başlamayı tercih ederim. O arada masanıza sıcak sıcak gelen pidelerle karnınızı doyurmayın çünkü ziyafet daha başlamadı. Döneri eskiden ekmek arası yerdim ama şimdi favorim tabakta 1.5 porsiyon... Yanında isteğe bağlı soğan ve domates-biber-turşu geliyor. Ben biraz torpilli olarak pişmiş domates ve biber alıyorum. Ama asıl önemli olan döner. İyi hazırlanmış ve yıllardır aynı lezzeti yakalayan döner bana göre İstanbul'da 1 numara... Asım Usta bu işi biliyor.


Döner mükemmel yanında açık ayran da tavsiye ederim. Zamanında buraya rahmetli Kenan Onuk'u da alıştırmıştım. Ahmet Çakar ile her Salı gelir ekmek arası dönerleri iştahla yerlerdi. Burada eskiden lahmacun da çok güzel olurdu ama şimdi yok, isterseniz ya da çeşit olsun derseniz Karadeniz usulü harika pide yapıyorlar. Ama ne yalan söyleyeyim benim gözüm dönerden başka bir şey görmüyor. Fiyatlar makul servis hızlı ve güleryüzlü, ortam sıcak dükkan ufak ama temiz. Gitmediyseniz çok şey kaçırdığınızı söyleyebilirim. 




Dediğim gibi bu döneri yemek istiyorsanız 17.00'den önce orada olun. Ayrıca her sene Ramazan'da kapatıyorlar. Döneri yedikten sonra tatlı canınız isterse Kartal heykelinden sağa dönün sahile doğru giderken küçücük bir dükkan olan Kafadaroğlu'nda Sütlü Nuriye veya Şöbiyet yiyerek olayı tamamlayın.
Adres: Sinanpaşa Mahallesi Mumcu Bakkal Sokak No:6 Beşiktaş

Telefon: 0212 261 76 93



1 yorum:

  1. 01.06.2016 tarihinde uzun zaman ertelenmiş bu ziyaretimde malesef döneri hiç beğenmedim.1.5 porsiyon için 30TL aşırı talep. Artık Istanbul da çok iyi döner yapan işletmeler var Sn. ASIM ustam Üzgünüm 3 yıldır bugüne kısmetmiş gelmek ama uzgunum.siradan ve çok pahaliydi.gelirmiyim tekrar çok zor

    YanıtlaSil