SERESERPE KÖFTECİ - BOSTANCI

Bu sayfalarda köftecilerin yeri bir hayli fazla. Hatta zaman zaman twitter vasıtasıyla en iyi köfteci sıralaması da yapıyoruz. Bana gelen öneriler doğrultusunda farklı yerleri de deniyorum. Bostancı'da açılan ve son dönemde hem değişik sunumu hem de köftelerinin lezzeti ile adını duyuran Sereserpe Köfteci de bunlardan birisi. Ankara'da hiç köfte yememiştim daha doğrusu Ankara'nın "meşhur" bir köftesi olduğundan haberim yoktu ama burası Ankara'da büyük bir müdavim kitlesine sahip olduktan sonra İstanbul'a gelmeye karar vermiş. Mekan ilk açıldığında adı 06 Köfteci olduğu için öyle tanınmış zaten resimde de gördüğünüz gibi tenteleri de değiştirmemişler.



Bostancı Köprüsünden sahil yönüne inerken hemen 100 metre sonra sağda yer alan mekan son derece özenli ve temiz. Ama asıl özelliği doğal olması. Tahta masa ve sandalyeler ile doğal dekorasyonu başarılı. Burasını diğer köftecilerden ayıran en önemli özellik çatal,bıçak olmaması. Hemen şaşırmayın doğal dedik ya... Siz masaya oturur oturmaz garsonumuz masaya bir kağıt seriyor. Sonra da kağıdın tam ortasına aklınıza gelecek bütün yeşillikler konmaya başlıyor. Göbek, marul, roka, tere,nane üstüne de minicik turplar ve domatesler. Sonra şefimiz gelerek gözünüzün önünde onları ustaca kesiyor ve doğruyor. Yağ ve nar ekşisi ile şöleni tamamlamak ise size kalmış. 



Bu salataya benim diyen itiraz edemez. restoranın içinde manav reyonu bulunuyor ve bütün malzemeyi orada görebiliyorsunuz. Tabii bu kadar taze ve lezzetli malzeme bulmak çok önemli. Bu salata dağının ardından kızarmış yarım ekmek üstünde servis edilen köfteler çok geçmeden masaya geliyor. Dediğim gibi çatal bıçak yok elle bu ziyafete başlayacaksınız. Köfte dediğinizde çok titiz olurum ama ben bu köfteye bayıldım. Siniri yağı alınmış et ızgarada sürekli çevrilerek pişmiş ve içi sulu kalmış. Tadı da çok güzel. 



Köfte kesinlikle çok ustaca hazırlanmış ve pişirilmiş. Bu servis şekli de değişiklik arayanlar için ideal olmuş. Masanızın ve dükkanın temizliği elle yediğiniz bir ortamda sizi rahatlatıyor. Ben köfte sıralamamı tekrar yapacağım herhalde. Bu arada güleryüzlü personeli yazmadan olmaz. 



Yemeğin ardından kabak tatlısı yemenizi de tavsiye ederim. Çatal olmadığı için kabak tatlısı da küçük küçük kesilerek kürdanla servis ediliyor. Sereserpe Köfteci tam bir konsept yaratmış. Bu işte farklı olmak istiyorsanız özgün olmanızda fayda var. Burası kesenizi de yormayacak bir mekan. Salataya ücret almıyorlar ve adam başı 20 TL civarında ödeyerek tam bir ziyafet çekebilirsiniz. 

Adres: Ali Nihat Tarlan caddesi 87/2 Bostancı - İstanbul 

Tel: 0216 658 77 00

6 yorum:

  1. Ben gurme değilim. Benim için yemek yediğim yerdeki lezzetten çok saygı önemlidir. Benim gibi elle yiyemeyenler için için 1 tane bile çatal bulundurmayan bir mekan. Çatal istediğimde "yok, kürdanla ye" deniyorsa bir daha ne giderim ne de çevremi gönderirim.

    YanıtlaSil
  2. sen kaşıbeyaz'da ye gardaş

    YanıtlaSil
  3. Yeşillikten başka bir olayı yok,aynı köfteyi yan dükkanda verseler beğenmezsin

    YanıtlaSil
  4. Dünyanın her yerinde belli rituelleri olan, kendine has tarzları olan mekanlar vardır. Bu özelliklerini sahiplenmeleri sayesinde ayrışmışlardır ve bunu bilen ve bununla sorunu olmayan insanlara hitap eder. Bu mekan da kendince böyle bir konumlama yapmış ve tarzını belirlemiş. Herkese bana gelsin diye bir dertleri yok. Mekanın tarzı belli, beğenmeyen gitmez.

    YanıtlaSil
  5. Elle yemek yenilen bildiğim pekçok mekan var. Dolayısıyla konsepti buysa gidip elle yiyemiyorum diyemezsiniz. Çatal bıçak verdiğinde konsepti bozulur.

    YanıtlaSil
  6. ilk gittiğimde sordum ,
    artıkları ne yapıyorsunuz diye ,olduğu gibi çöpe atıyorlarmış.Yani ekmek ve köfte artıklarını,cam şişeleri,sofraya serdikleri kağıtları herşeyi dertop yapıp olduğu gibi çöpe atıyorlar.bugün gittiğimde aynı usule devam ettiklerini gözlemledim , sordum ve evet atıyoruz dediler.
    yiyecek artıkları kedi-köpek barınaklarına ,şişeler ve kağıtlar ilgili kumbaralara atılmak suretiyle ekonomiye katkıda bulunulabilir ve israf da önlenmiş olur.Ayrıca aç hayvanlar da doyurularak sevap işlenmiş olur.İşletmeyi bu konuda duyarlı olmaya davet ediyorum .

    YanıtlaSil